29 de gener 2012

25 anys sense Foix





ÉS QUAN DORMO QUE HI VEIG CLAR

A Joana Givanel


És quan plou que ballo sol
Vestit d'algues, or i escata,
Hi ha un pany de mar al revolt
I un tros de cel escarlata,
Un ocell fa un giravolt
I treu branques d'una mata,
El casalot del pirata
És un ampli gira-sol.
És quan plou que ballo sol
Vestit d'algues, or i escata.

És quan ric que em veig gepic
Al bassal de sota l'era,
Em vesteixo d'home antic
I empaito la masovera,
I entre pineda i garric
Planto la meva bandera;
Amb una agulla saquera
Mato el monstre que no dic.
És quan ric que em veig gepic
Al bassal de sota l'era.

És quan dormo que hi veig clar
Foll d'una dolça metzina,
Amb perles a cada mà
Visc al cor d'una petxina,
Só la font del comellar
I el jaç de la salvatgina
—O la lluna que s'afina
En morir carena enllà.
És quan dormo que hi veig clar
Foll d'una dolça metzina. 



(De És quan dormo que hi veig clar. Barcelona: Fundació J.V.Foix-Edicions 62, 2004) 


 

14 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

M'encanta, no me'l sé de memòria sencer, però gairebé. Avui és el segon cop que el llegeixo, i em continua encantant.

Bona nit i bon diumenge, fanalet.

Assumpta ha dit...

Què maca la foto feta expressament per l'ocasió!!

I, em quedo escoltant el poema cantat en veu d'en Serrat :-)

Quadern de mots ha dit...

Bon poema.

McAbeu ha dit...

És un poema molt bo i la versió d'en Serrat és esplèndida, un homenatge perfecte.

zel ha dit...

Bonic, i escollit per molts, deu ser per alguna cosa...
Petonassos!

lolita lagarto ha dit...

la versió d'en Serrat la trobo deliciosa!
Bon dia Fanalet!

novesflors ha dit...

A mi també m'encanta. Després tornaré a escoltar Serrat sense pressa, que ara no puc. Bon diumenge per a tu també.

jaka ha dit...

Que bonic que hi has fet !!!

Una abraçada,

M. Roser ha dit...

Fanalet , vaig està a punt de fer un post amb aquest poema, però me'n vaig desdir pensant que el posarien d'altres persones...per a mi és el més proper i entenedor.
Petons,
M. Roser

montse ha dit...

Preciós i emotiu.

mar ha dit...

M'encanta!

És quan plou que ballo sol..

...Foll d'una dolça metzina...

Preciós!

Un petó bonica!

Jordim ha dit...

buen poema

Elfreelang ha dit...

Ben triat fanal blau! i la teva foto poesia de dalt és genial....molt reeixit homenatge al gran mestre de la paraula!

Rafel ha dit...

Bona tria i magnífica la fotografia amb agulla saquera per seguir teixint poemes.