24 de febrer 2012

Una proposta de Relats Conjunts: Composition X

Composition X, Wassily Kandinsky, 1939


Vaig escapar-me un moment a l'Abacus, a canvi de fer el mos de migdia, quan me'n vaig recordar que la Irina m'havia demanat que li comprés paper xarol a dojo, em va dir.

-A dojo?
-De tots els colors, mare. Tots els que trobis.
-Us ho han demanat a l'escola?
-Mmmmmmm...si...No te n'oblidis, si us plau, мать.

Al vespre, just arribar, li vaig deixar la bossa amb els plecs de fulls, damunt l'escriptori.
Tres dies després, a quarts de vuit, després de la dutxa i encara amb el barnús posat, quan vaig entrar a la cuina, damunt del marbre, em vaig trobar aquesta fantàstica composició de retalls de paper xarol, polidament enganxats damunt la cartolina negra i una nota manuscrita que deia:

Mare, feliços 39! Tots aquests colors són els teus. Desperta'm a les vuit. Em vas rentar la roba de bàsquet? Per molts anys! T'estimo.
 Ирина

- О! То, что художник! -em va sortir de l'ànima.



proposta i participació pels Relats Conjunts 

 


14 comentaris:

Montse ha dit...

Molt bona, la irina, eh? va per artista segura!!!!

Carme Rosanas ha dit...

Qui sap si en Kandinsky també el va fer per felicitar a sa mare... no se sap mai... em sembla tan bona idea! paper xarol, ho sembla ben bé. Relat dolcet, bonica, m'ha agradat molt!

novesflors ha dit...

Quina dolçor...

Sergi ha dit...

Mira que fer-nos mirar el traductor... això és amor de filla, home, currar-se un Kandinsky per l'aniversari de la mare!

Glo.Bos.blog ha dit...

Quin regal més bonic, que tendre!
El relat també: bonic i tendre.

rits ha dit...

ooooh!!! preciós!

M. Roser ha dit...

Un relat original i la composició de papers enlluernadora...
Bon cap de setmana.

Rafel ha dit...

Un regal ben artístic i original.

Assumpta ha dit...

Hehehe tots amb el traductor!! ;-))

Вы написали очень хорошую историю. Поздравляем!

El porquet ha dit...

El traductor deu treure fum en aquests moments! Vinga a entrar aquestes frases! I és que el detall de l'Irina és preciós. El mateix fum deu treure l'orgull de mare!

Preciós!!!!

поцелуй (la versió de potxó en rus no me l'ha acceptada!)

Elfreelang ha dit...

M'ha agradat moltíssim fanal blau! tendre, ben escrit, dolç, amorós....

deomises ha dit...

Doncs, això, tot el dit (consulta al traductor inclosa, que un va fer grec, no pas rus... ;)), una proposta tendra i original.

Per molts anys, Marta/fanalet


d.

montse ha dit...

M'ha encantat aquesta Irina.
Felicitats.

home fosc ha dit...

Un relat molt tendre i enriquidor, i ben portat.